Isbjerget i ishavet på Orgatec 2010

HOWE sprang i det iskolde vand – og det blev en bragende succes
De havde en idé og et koncept: FREE THINKING. HOWE´s USPér(marketings koncept) er Truly individual solutions, Optimising space og Liberating Living. Men, hvordan visualiseres det så bedst? Ganske simpelt. Vi byggede et 6 meter højt isbjerg af 6000 akrylklodser. Inde i bjerget var de nødvendige opbevarings- og køkkenfaciliteter. Logoerne var forankret udenpå isbjerge, og til at understrege foranderlighed og liv var HOWE´s ishule belyst indefra med LED moving heads. Isbjerget var omgivet af organiske isflager der symboliserer det uendelige hav af muligheder. Det skjulte LED lys under gulv-niveauerne er med til at visualisere flydende og letbevægelige isflager samt skabe en stemning af ro og muligheder. Afstemt i en nøje udvalgt farveskala, og placeret både på og uden for isflagerne, var møblerne med til at underbygge HOWE´s syn på kreativ udnyttelse af rum, og dermed skabe hele sceneriets kerne og egentlige indhold. 2,5 tons teknik sørgede for en effektfuld og perfekt lyssætning på møbler og stand, således at gæsterne kunne flyde fra oplevelse til oplevelse. Tanken var at man som gæst skulle opleve HOWE som en levende, lyttende organisme, der kan håndtere ethvert ønske inden for borde og stole.
 
(Partnerprojekt med scenograf Karen Noeberg, www.noeberg.dk)